Morjesta,
Olen hakemassa lupia ko. alueella toimivalle videolähettimelle ( 1300-1350 MHz alue). Kanavalle 1320 MHz löytyy valmiita laitteita ja määräaikaisen luvan voi hakea Ficoralta siihen asti kunnes Galileo tulee tuohon. Minua kiinnostaa vaan näiden kiinaihmeiden speksit, sillä niitä ei ole kovin hyvin saatavilla. Ajattelin mitata ihan kaiken varalta spurrit tuollaisesta laitteesta jo hyvissä ajoin ennen varsinaisen luvan hakemista.
Mittauksiin minulla ei ole tällä hetkellä kunnollista säädettävää notchia. Onkohan jollain ylimääräisenä notch-filtteriä, jonka voisi säätää tuolle taajuudelle? Tarve olisi parin päivän mittauksille ja tarvittaessa voin jotain kipurahoja maksaa esim. vuokran muodossa.
Toisena asiana kiinnostaa sitten se, että mistähän löytää tuolle taajuudelle sopivan bandpassin? Tuon voisin ostaa jo valmiiksi, mutta kohtalaisen kapealla kaistalla toimivaa ei tahdo löytyä. Hakusessa siis kuitenkin valmis/kaupallinen ratkaisu. Vaatimuksena siedettävä hinta, pieni koko ja keveys, sillä laitteisto tulee videokuvan siirtoon kauko-ohjattavasta lennokista maahan. Lähetysteho on noin 1,5 wattia. Keskitaajuus olisi siis tuo 1320 MHz ja kaista esim. +/- 40 MHz (toki saa olla leveämpikin, kun tarkoituksena vaan suodattaa spurrit, lähinnä ensimmäinen harmoninen, mutta oletan, ettei viereisen kanavan vaimennus noissa laitteissa ole kovin häävi). Läpäisyvaimennukselle ei ole kummosia vaatimuksia. Mahtaakohan löytyä mistään?
edit. vähän tähän suuntaan oleva filtteri siis hakusessa spurrille: http://www.ainfoinc.com/en/pro_pdf/new_ ... 200-LS.pdf
1,3 GHz asiaa/jeesiä
Tee se itse vermeet, hyvät neuvot, vinkit ja kytkikset kaikenlaiseen rakenteluun ja kokeiluun. Antennit, virtalähteet, virittimet yms..
Palaa sivulle “Rakentelu osasto”
Hyppää
- Pääsivusto
- Rekisteriseloste
- Radiohullujen jäseneksi
- Kerhotuotteet
- Galleria
- Taajuuslista 4.0
- Yleistä asiaa
- ↳ Tapahtumat
- ↳ Ilmoitusluonteiset asiat
- ↳ Uutiset / Tapahtumat
- ↳ Sekalaista keskustelua
- ↳ Ex Tempore
- ↳ In English
- ↳ RadioHullut
- ↳ RadioHullut kuvaajat
- ↳ Radiohullut titaajat
- ↳ Kelit
- ↳ Kerhot
- ↳ OH6AA
- ↳ OH3AC
- ↳ OH6AC
- ↳ OH6AH
- ↳ OH6AP
- ↳ OH6AT
- ↳ POLA
- Radiolaitteet
- ↳ PMR-446 Puhelimet
- ↳ CB/PR27/LA-puhelimet
- ↳ Amatööriradiot
- ↳ Skannerit ja liikennevastaanottimet
- ↳ VHF harrastus- ja metsästysradiot
- ↳ Rakentelu osasto
- ↳ Antennit
- ↳ Lähettimet ja vastaanottimet
- ↳ Linukat
- ↳ Apulaitteet
- ↳ Asennukset
- Kauppa (60 päivää vanhat aiheet poistetaan automaattisesti.)
- ↳ Myydään
- ↳ Ostetaan
- ↳ Vaihdetaan / Lahjoitetaan
- ↳ Kaupalliset
- ↳ Koneita.com
- ↳ RXTX.fi
- ↳ Muut