elikkä saako rasia olla metallia? kyseessä olisi päästäsyötettävä city windom. joka kaveri meinaa rakentaa.
p.s. tähän ketjuun voi laittaa hyviä vinkkejä päästäsyötettävistä city windomeista tms..
BALUNIN RASIASTA KYSELYÄ.
-
hopo
- Addikti
BALUNIN RASIASTA KYSELYÄ.
hessu/ch28/38usb.
-
OH6HGW
- Addikti
Re: BALUNIN RASIASTA KYSELYÄ.
Itse en laittaisi mitään city windomia koska maaseutu ei ole cityä. Eli se mitä tarkoitan on se että älä laita mitään ylimääräsitä siihen lankaan. Paras vaihtoehto on joku baluni ja siitä pelkkä lanka (eli perus päästä syötetty lanka). Kaikki nuo kelat siinä langassa saa sen näkymään paremmin ja aiheuttaa pahaa mieltä ja kaikkea muuta paskaa katsojien silmissä (kuten sen ensimmäisenkin langan kanssa kävi).
Niin juu, itse olen käyttänyt aina noita muovisia sähkörasioita tai sitten mustia muovisia laitekoteloita.
Niin juu, itse olen käyttänyt aina noita muovisia sähkörasioita tai sitten mustia muovisia laitekoteloita.
-
Matti
- Addikti
Re: BALUNIN RASIASTA KYSELYÄ.
Saa se rasia olla metalliakin.
Tosin silloin se olis hyvä olla isompi koppa, eli välimatkaa langoista kotelon seinämään, muutamia millejä ainakin. Muovinen saa olla tiukempi sovitus.
Kotelo kun suojaa ainoastaan suoralta vesikosketukselta, niin minimi ratkaisu on vaikka kutistesukka.
Itse oon käyttänyt muovia, joka on alhaalta avoin, näin tuuli kuivaa kosteuden ja vesi ei jää muhimaan kotelon sisälle.
Citywindom tapauksessa itse tekisin näin.
-syöttöpisteen vaippavirrankatkaisuun ferriittihelmiä (esim. CST19/11/12-3S4) koaksiaalin päälle ~30kpl. Kutistesukka koko ferriitti rivin yli.
-välibalun käämittynä pienemmälle ferriittirenkaalle (esim. FT37-43). Rengas keskelle vedonpoistopalikkaa, ja kutistesukka koko balunista yli.
Tosin silloin se olis hyvä olla isompi koppa, eli välimatkaa langoista kotelon seinämään, muutamia millejä ainakin. Muovinen saa olla tiukempi sovitus.
Kotelo kun suojaa ainoastaan suoralta vesikosketukselta, niin minimi ratkaisu on vaikka kutistesukka.
Itse oon käyttänyt muovia, joka on alhaalta avoin, näin tuuli kuivaa kosteuden ja vesi ei jää muhimaan kotelon sisälle.
Citywindom tapauksessa itse tekisin näin.
-syöttöpisteen vaippavirrankatkaisuun ferriittihelmiä (esim. CST19/11/12-3S4) koaksiaalin päälle ~30kpl. Kutistesukka koko ferriitti rivin yli.
-välibalun käämittynä pienemmälle ferriittirenkaalle (esim. FT37-43). Rengas keskelle vedonpoistopalikkaa, ja kutistesukka koko balunista yli.
et ymmärrä, vaikka selittäisin... mutta jos ymmärrät, ei tarvitse selittää.