Älylaturi

Mitä ny sattuu radiooren kans tartteen
bigdog
Vauhti päällä

Älylaturi

Viesti Kirjoittaja bigdog »

mulla on semmonen sähkömopo jossa on pari 40AH akkua, ne meni tässä talvella aivan tyhjäksi kun virta oli jäänyt päälle, herättääkö älylaturi ne henkiin vai olenko kuullut väärin
OH6HGW
Addikti

Re: Älylaturi

Viesti Kirjoittaja OH6HGW »

Älylaturilla et saa täysin tyhjäksi menneitä akkuja heräämään, laturi näyttää vain erroria eikä lähde lataamaan. Yksi mahdollisuus (jos ei muuta laturia ole) on laittaa jonkin kokoinen lamppu laturille kuormaksi ja kokeilla lähteekö lataamaan. Itse olen noita isolla laturilla (starttiapu) muutamia minuutteja aina kokeillut ja antanut jännitteen tasaantua, kun akkuun saadaan napajännitteeksi yli 11v niin voi alkaa normaalin latauksen, eli pitkän ja hitaan...
oh6ekr
Addikti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja oh6ekr »

Noita henkiinherättämiskeinoja miettiessä olisi hyvä tietää kyseessä oleva akkukemia... LiPojen tai Li-ionien tapauksessa peli on menetetty. NiCD, NiMH ja lyijyakkujen kanssa kannattanee kokeilla kikkoja.
73 de OH6EKR
OH6HGW
Addikti

Viesti Kirjoittaja OH6HGW »

bigdog kirjoitti:pari 40AH akkua
Jotenkin ajattelin että kyseessä on lyijy (tai hyytelö) akku, en ainakaan itse ole neljänkymmenen ampeerin nicadikasaa nähnyt missään laitteessa (ja vielä tuplana).
bigdog
Vauhti päällä

Viesti Kirjoittaja bigdog »

Lyijy akku
Vastaa Viestiin