Varmasti kantava kaukosäädin autoon tai nykyisen parantelu

Tee se itse vermeet, hyvät neuvot, vinkit ja kytkikset kaikenlaiseen rakenteluun ja kokeiluun. Antennit, virtalähteet, virittimet yms..
Krisse
Vauhti päällä

Varmasti kantava kaukosäädin autoon tai nykyisen parantelu

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Olisiko arvon raadilla vinkkiä tuollaisen yleismallisen keskuslukituksen kaukosäätösysteemin kantavuuden parantamiseen? Vastaanottopäässä ei ole tehdastekoisena kuin ehkä 15 sentin johdonpätkä antennina, ja vaikka se on konehuoneessa (=melko avoin tila) niin 'range 50-100 meters' myyntipuhe on todellisuudessa luokkaa 5-10 metriä :-/ Kaukosäätimessä on uudet patterit (2x3v -> 6v) joten siitä ei ole kiinni. Mitään hyötyä jatkaa tuota vastaanottopään antennia niin paljon että sen saa vaikka maskista ulos roikkumaan?

Vaihtoehtoisesti kiinnostaa vinkki vastaavanlaisesta systeemistä jonka kantavuus olisi edes tuon 50 metriä. Riittää kun on on/off toiminto ja erilliset napit niille. Ja tietysti 'avaimenperäohjain'.

Ja sanomattakin lienee selvää että nyt ei ohjata keskuslukitusta :-)
Kajari
Addikti

Re: Varmasti kantava kaukosäädin autoon tai nykyisen parante

Viesti Kirjoittaja Kajari »

Jos laitat paremman antennin, varmasti kantomatka pitenee mutta vain tosi korvessa. Noissa vastaanottimissa harvemmin on mitään etupäätä, nimittäin.. Eli joku filtteri pitäs virittää etupuolelle.
Mitä ohjaat? Meinaan vaan että jos auto ei ole näköetäisyydellä, miten todennat että a) käsky meni perille p) ei tule vikapainalluksia? Mä olen erittäin tyytyväinen maks. 5m kantomatkaan.
Re55u
Vauhti päällä

Re: Varmasti kantava kaukosäädin autoon tai nykyisen parante

Viesti Kirjoittaja Re55u »

Veikkaan että Webaston-Eberin kaukokäynnistykseen ;)

Jos laitteeseen vain suinkin on helposti sen antennin tilalle tinattavissa vaikka pätkä koaksiaalia ja toiseen päähän taajuudelle viritetty antenni.
Vaikka koaksiaalin päähän siitä itsestään dipoli. Sen sijoitus sit sinne maskiin tms. kuitenkin "ulos" sieltä konehuoneesta edes siihen maskiin tyrkylle,
varmasti parantuu kantomatka.
*press play on the tape*
-----------------------------
Vastaa Viestiin