Telinettä käsiskannerille?

Mitä ny sattuu radiooren kans tartteen
EmbbA
Vauhti päällä
Viesti:

Telinettä käsiskannerille?

Viesti Kirjoittaja EmbbA »

Millaisia ratkaisuja porukalla olisi käsiskannereiden telineiksi autoon? Aika hintsusti on merkkikohtaisia tällinkejä radioihin ja toi vyöklipsi ei pääse oikein oikeuksiinsa... Icom IC-R20 skanneri kyseessä mutta yleisesti tuon kokoluokan radioille etin.
Radioharrastaja vuodesta 1989

Kutsu:E79
QTH:Rovaniemi
CH:31FM
EmbbA
Vauhti päällä
Viesti:

Re: Telinettä käsiskannerille?

Juu, vähän sellaista tamumpaa telinettä haeskelen...

oh2jin
Moottorisormi

Viesti Kirjoittaja oh2jin »

Itse olen Al-pellistä työstänyt sopivan ja pultannut kojelautan. Vyöklipsiki heppoisuudestaa huolimatta jaksaa useinkin pitää, joten olen edellisten rattaiden aikaan jostain muoviputkesta sahannut pätkän ja pultannut sen kojelautaan. Radio, tässä tapauksessa tosin Vertex Standard VX-351PMR lepäsi toisesta reunastaan kojelaudan mittarikehykseen, jolloin se pysyi riittävän tukevasti paikoillaan kovassakin rytyytyksessä. Muoviputki näkyy radion alla valkoisena. Homma hankaloituu, jos ja kun autolla on jälleenmyyntiarvoa, jolloin ei kojelautaa parane rei'itellä.
80 m
JESSE-FIN
Vauhti päällä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JESSE-FIN »

Klipsi on tälläinen
Kuva

Leveys 25 mm
Pituus 46 mm
OH2BIX / Vinkuheinä / 56FIN93 / WWS#93
Maas DX-5000 V5 Wilson 1000 & Magnetic Loop Antenna 22-31 Mhz & ANT129 22-30 Mhz
EmbbA
Vauhti päällä
Viesti:

Juu, tokihan nuita voi kotikonstein tehä ihan passeleita. Käväsin motonetista ostaa tommosen 18cm kaulalla olovan puhelintelineen johon skanneri istuu ku isä äiskän selkään :) Toki tuo itse teline pitää istuttaa rokuliin jääneen navigaattorin jalkaan, on paljon tamumpi ku toi joutsen kaula.
Onkohan sitä liian vaativa ku valmista pitää vielä rukata? Nooh, kustannus kuitenkaan ku vajaa 8e ni sama vaikka vituiksi meniski :)
Ja porata ei tohi kojetauluun reikiä joten imukuppi kiinnitys tulee.

Vastaa Viestiin