Tuli hommattua makkariin valot jotka syttyy/sammuu kun koskettaa lampun metallijalkaa.
Nyt huomasin kun ainakin ssb:llä päästelee menemään nii kyseiset lamput syttyy/sammuu puheen mukaan.......
Ja parempi puolisko tykkää....
Oisko vinkkejä "vian" korjaukseen?
Ferriittiä virtajohtoon,länkky lumihankeen yms??????
"hipaisu valot"
Re: "hipaisu valot"
Laita ne valo(t) antennin päähän. 
Kaverilla oli kovat pörinät hf bandeilla, eikä syytä meinannut löytyä, Lopuksi paljastui hipaisulamppu syylliseksi. Ei tarvinnut olla edes päällä kunhan vain oli töpseli seinässä.
-
linkoville
- Vauhti päällä
Luulisin että hipaisu kytkimet perustuu että ajetaan jotain radiotaajuutta (rf) ja kun vireys muuttuu kun koskee niin menee virtaa enempi tai vähempi elikkäs auttaa jos jompikumpi lähtee lammpu tai länkky
ja minun henkilö kohtainen mielipide että lamppu lähtee
ps. liikenne valot ottaa hipaisun kun lähettää länkyllä
Aika mielenkiintoinen homma! Ja nyt väsäämään kaiken maailman ninjakytkimiälinkoville kirjoitti:Luulisin että hipaisu kytkimet perustuu että ajetaan jotain radiotaajuutta (rf) ja kun vireys muuttuu kun koskee niin menee virtaa enempi tai vähempi elikkäs auttaa jos jompikumpi lähtee lammpu tai länkky
Heh, hienoa tekniikkaa nuo, kovin RF-herkkiä, kaverin QTHlla on kans, ei sen QTHn 27MHz radioa häiritte mut aina ku tankuraa painaa jos siili on päällä vaihtuu lampussa kirkkaus ja SSBllä toimii ku discovalo
Ei oo koitettu toistaseksi vielä selvittää miten pääsis eroon onkelmasta..
MR-P, OH6V, OH6PV, OH6GZT, Dj GZT. Ham+11m+68+BC.
Ajatuksia, mietteitä ja projekteja radioharrastukseen liittyen: Peten Radioblogi
Ajatuksia, mietteitä ja projekteja radioharrastukseen liittyen: Peten Radioblogi