saa tehdä tarjouksia esim. yv:llä tai tässä, vaikka tää ei myynti osio olekkaan.
sorry, meni vähän ohi aiheen
-Matin taidokas haarukointi meni nappiin ja tältäosin selventää näitä epäilyjä,kasitoistanen kirjoitti:Löytyi. 3/4-aallon, mitta siltikin 9500mm? CTE LW-150 Saliut... ( linkki: http://www.cbtricks.com/ant_manuals/cte/index.htm )
t. 18

Viiskasi on saatu lyhennettyä 5m pituuteen antennin yläpäässä olevilla horisontaalisilla puikoilla, eli ns. kapasitanssi hatulla.Taunus kirjoitti:Puolen aallon mittainen 5/8 siis.petsku kirjoitti:...5m ja horisontaali puikot
Niin kapasitanssihattu on vain eräs tapa sovittaa antennia radion impedanssille, kuten myös kelat jne. Itse miellän tuon antennin "noin puoliaaltoiseksi", joka on vain sovitettu näppärästi + varustettu hyvillä maatasoilla. Mutta älkää ottako liian tosissaan, onhan niitä "5/8" autoantennejakinTaunus kirjoitti:Mitenkäköhän käytännössä.
Mitenkäs kesti tän tapani myräkän ja sen jälkeisen? Itellä hajos toi alkup Vector 4000 3. ylimmästä kohasta jälleen kerran... Täytyskö korjata jo neljänne kerra täs kuude vuode aikanaNico_de_Nirvi kirjoitti:Sirio Gain-Master....
Itse tuollaisen omistajana ihmettelen näitä häiriö keskusteluja...Omassa asemapaikassani on sähkölinja ym. häirijöitä, jotka vähenivät huomattavasti tuon GM antennin myötä ja varsinkin tämä antenni ei ole riippuvainen säätiloista häiriöiden suhteen. Olisiko syytä tarkistaa asemanne maadoitukset...Ovatko radiot maadoitettu? Entäpä antenni?
GM rakenteessahan on niin sanottu Ugly Balun joka estää vaippavirtojen kulun syöttökaapelissa...tämä yksi tekijä jo karsimaan häirijöitä, kun kaapeli ei toimi antennina. Tälläinen baluuni olisi hyvä olla aina antenneissa(itse olen aina käyttänyt)...täällä ohjeita sellaisen valmistamiseen http://www.hamuniverse.com/balun.html
Olen joutunut näiden häiriöiden kanssa painimaan jo aiemmin ja maadoittamalla kaikki kunnolla suurin osa häiriöistä väheni...mutta GM myötä vielä enemmän.
Radiot on maadoitettu 16mm kuparilla maadoituskiskoon ja antennista tulee 16mm kupari 1.5m kupariseen maakiilaan.
Lisäksi kaikissa mahdollisissa kaapeleissa ferriittejä (koksit, mikkipiuha ja virtajohdot jne.).
Lisäksi kuten joskus tämän ketjun alkuvaiheilla totesin on S-yksiköt myös parantuneet GM:n myötä ja varsinkin nyt kun se on vihdoin siellä missä tarkoituskin = 25m korkealla männyn latvassa. Toimii myös hyvin 12m ja 10m bandeilla ilman tuneria.
KYLÄ1719
Oxygen kirjoitti:
Mitenkäs kesti tän tapani myräkän ja sen jälkeisen? Itellä hajos toi alkup Vector 4000 3. ylimmästä kohasta jälleen kerran... Täytyskö korjata jo neljänne kerra täs kuude vuode aikanaTosin nyt meni se yläpätkä millä pituus säädetään kohilleen ni ihan somun :/ Mulla tulis kans n. 25m metrin korkeuteen tosin ihan kunnon maston nokkaan. Ja aukeelle paikelle missä TUULEE mut onneks puitte yläpuolella ni ei oo niin puuskittainen vaa jatkuva

Joo kyllä kelpaa ko ilmatteeks saakuukkari kirjoitti:Oxygen kirjoitti:
Mitenkäs kesti tän tapani myräkän ja sen jälkeisen? Itellä hajos toi alkup Vector 4000 3. ylimmästä kohasta jälleen kerran... Täytyskö korjata jo neljänne kerra täs kuude vuode aikanaTosin nyt meni se yläpätkä millä pituus säädetään kohilleen ni ihan somun :/ Mulla tulis kans n. 25m metrin korkeuteen tosin ihan kunnon maston nokkaan. Ja aukeelle paikelle missä TUULEE mut onneks puitte yläpuolella ni ei oo niin puuskittainen vaa jatkuva
Tarvitsetko oxygen varaosia?
Jos tarvit ni tule hakemaan mul meni puolest välistä jälleen en meinaa enää laittaa
paikalleen saat ihan ilmatteeks.
kait sitä täytys koittaaTaunus kirjoitti:^^ Mahtaako olla oxy se sun sigma jo niin vanhaa allumiiniia että olis aika vaihtaa johonkin toiseen? Sä kyl tiedät mihin