Maaston korkeuksia en ole vielä kerenny tutkimaan mutta alue pohjanmaalla jossa tasaista eikä merkittäviä esteitä ole kuten ei vastaanotto antennin sijoittelullakaan, mahdollisuus asentaa lisäantenni on tottakai olemassa noin ehkäpä 4~6 metriä korkealle helpostikkin..
Lähetinmastojen suuntauksia en tiedä, en tiiä mikä v*ttu siinä mättää ettei tietoa operaattoreilta tahdo saada kirveelläkään.. Pitää itse käydä ajelemassa mastojen juuressa ja tutkimassa teknisen tilan tiedot että yleensä saa että kuka ko. maston omistaa.
Tietoa siitä onko siinä 3g tms lähetinpäätteitä ei tietenkään saa mistään eikä varsinkaan ilmansuuntia..
Mokkulamukkuloiden myyjät on jotain just täysi-ikäisyyden saavuttaneita lukiolaisia myymässä mukkuloita markettien auloissa ja heiltä on ihan turha kysyä minkäänlaisia teknisiä tietoja
Luulen kuuluvuuskarttaa tutkittuani että ko. paikassa on Soneralla paras mahdollisuus ja peitto mutta kun aiemmin yritin soitella Soneralle että josko sais langan päähän jonkun joka oikeasti asiasta tietää niin kuulin hänen lähteneen paikalta vartti sitten ja jonotin tosiaan sitä aiemmin 1h ja 28 minuuttia että pääsin läpi
DNA on tällä hetkellä operaattorini mutta ko. paikassa ei voi talon sisältä puhua edes kännykkään vaan on mentävä talosta ulos ja pidettävä luuri pystyssä jotta kännykkä"qso" luistaa.. Hieman toki ulkona vallitsevasta säästä riippuen joskus voi jopa puhua puhelimeen sisätiloissakin..
Suomessahan on hieno laki joka velvoittaa jokaiselle suomalaiselle megaisen netin kohtuukustannuksin kiinteään osoitteeseen blaa blaa blaa.... Mutta kun tästä aiheesta kysyy niin eipä ota paikallinen puhelinyhtiö mitään kantaa koko juttuun.. Totes vaan kun dna lipun alla seisoo että ei voi tarjota luotettavasti toimivaa yhteyttä että kysele soneralta.. Mitä kautta tätä asiaa edistetään.. ?
En tosiaan ala maksamaan tonnia jostain satelliittilaajakaistasta.
Kyllähän kymmenen kilometriä on mahdollista saavuttaa helposti kunnon suunturilla kun vain on kohdillaan ja ei maastoesteitä välissä mutta mitäs tämä mokkulamukkulalta vaatii, onko päätelaitteissa tehon suhteen eroja ?
Olen pikkuisen pudonnut tästä kelkasta kun netti on yleensä tullut piuhoja pitkin mutta tuosta osoitteesta on killut kääritty kelalle 90 luvun lopussa