Kun olen katselut hyvin monenlaisia värkkejä ja rakennussarjoja jne. joihin on ruvennut valitettavasti ilmestymään tietokoneverkon liittimiä ihan väärän käyttöön niin piti tännekin laittaa vuodatus tuon "katkeavakyntisen liittimen" järjettömästä käytöstä. Laitoin kotisivuni "Liittimet" osioon lisää...
http://koti.mbnet.fi/~ijl/liittimet.html
Davisin Vantage Pro sääasemassa kuten monessa muussakin käytössä näitä paskoja liittimiä näkee ulkokäytössä. Täytyy olla ehdottoman varma hyvin onnistuneesta ja vahvasta liitinpiinnien kultauksesta jos haluaa tämmöisen toimivan ulkona pitkään suojaamattomana.
http://ijl.fi/komponentit/rj45_ulkokaytossa_1.jpg
Tältä näytti yksi piirilevyn liittimistä oltuaan 2-3 vuotta ulkona.
Tämä niille malliksi jotka haluavat näitä liittimiä ulkona käyttää.
Ilpo
RJ-45 liitin
Re: RJ-45 liitin
Niin nuo kuvat ovat Vantage Pron ulkoyksiköstä joita on varmaan tuhansia maailmalla - tehdas on luullut vähän liikaa kestävyydestä ulkokäytössä. Tuuletus tosin on hyvä, mutta ilmat voivat olla kosteita pitkiä jaksoja jolloin hapettumaa kertyy.
Työni puolelta ATK-alalla taas olen varmaan 10 vuoden aikana nähnyt satoja katkenneita liitinkynsiä. Ja sitten kun kynsi on katkennut niin liitin on "melkein kiinni" mutta ei toimi. Kukaan ei kerkiä liittimiä vaihtelemaan ja liitinvikaisen tilallle asennetaan uusi kaapeli. Kokemusta on noin 1500 työaseman verkosta mainitulta 10 vuoden ajalta.
Näistä "itse puristetuista asennuksista" sen verran, että Sonera teki joskus 90-luvulla työpaikkani ristikytkentöihin välikaapeleita jotka pikkuhiljaa jouduttiin vaihtamaan uusiin kun alkoivat pätkiä. Ilmeisesti pideillä ei oltu puristettu loppuun asti....
Liittimen suojus auttaa asiassa toimien niin murtosuojana kuin muovikynnenkin suojana tyypillista tapausta vastaan jossa kynsi katkeaa kun irtonaisia kaapeleita vedellään pöytien alta. Vedonpoistoa nuo irralliset muovisuojukset eivät ilman liimaa lisää.
Ilpo
Työni puolelta ATK-alalla taas olen varmaan 10 vuoden aikana nähnyt satoja katkenneita liitinkynsiä. Ja sitten kun kynsi on katkennut niin liitin on "melkein kiinni" mutta ei toimi. Kukaan ei kerkiä liittimiä vaihtelemaan ja liitinvikaisen tilallle asennetaan uusi kaapeli. Kokemusta on noin 1500 työaseman verkosta mainitulta 10 vuoden ajalta.
Näistä "itse puristetuista asennuksista" sen verran, että Sonera teki joskus 90-luvulla työpaikkani ristikytkentöihin välikaapeleita jotka pikkuhiljaa jouduttiin vaihtamaan uusiin kun alkoivat pätkiä. Ilmeisesti pideillä ei oltu puristettu loppuun asti....
Liittimen suojus auttaa asiassa toimien niin murtosuojana kuin muovikynnenkin suojana tyypillista tapausta vastaan jossa kynsi katkeaa kun irtonaisia kaapeleita vedellään pöytien alta. Vedonpoistoa nuo irralliset muovisuojukset eivät ilman liimaa lisää.
Ilpo
- meikäläinen
- Addikti
Tuo on aivan naurettava rimpula liittimeksi tuo RJ-45. Halvalla tehtyä paskaa, surkea ja pätkivä sisätilakäytössäkin ihan atk-käytössäkin...
Ei edes ansaitse nimitystä liitin, muovinen johdonpäiden pidike enintään...
Ei edes ansaitse nimitystä liitin, muovinen johdonpäiden pidike enintään...
Putket ovat laitteen sydän.
Keskiaaltoja kuunnellaan, ulalla käväistään...
FM on kohinaa varten, AM radiomiehiä varten...
Keskiaaltoja kuunnellaan, ulalla käväistään...
FM on kohinaa varten, AM radiomiehiä varten...
ja uusissa rigeissä osassa mikkiliittimenä......
MR-P, OH6V, OH6PV, OH6GZT, Dj GZT. Ham+11m+68+BC.
Ajatuksia, mietteitä ja projekteja radioharrastukseen liittyen: Peten Radioblogi
Ajatuksia, mietteitä ja projekteja radioharrastukseen liittyen: Peten Radioblogi