Tietokoneen virtalähteestä la-koneen virtalähde?
Tietokoneen virtalähteestä la-koneen virtalähde?
Onkos kukaan "väkästelly" ja toimiiko?
Re: Tietokoneen virtalähteestä la-koneen virtalähde?
No nyt yksi atx 5min nakertelulla pyörittää alberttia ja tuntuu jopa toimivan,,,
Kokeiltu on... Tuli kauhiat jurinat jotka vieläpä "ryömivät" taajuuksilla. Jos sattui sääsatelliitti olemaan kuuntelussa, niin hyvästit sai sanoa sille kuvalle. Plus sitten joutui 12V lähdön jännitettä säätämään laittamalla 5V puolelle kuormavastukset kun ei kehdannut alkaa piirilevyä ruuvata. Lälläri ei tuntunut jurinaa kuulevan (Handic ei kyllä kuullut mitään muutakaan
)
73 de Anssi OH5FQT
En tiedä mitä rimpulapowereita teillä on ollut?
Mutta nuo tietokonepowerit joita itse olen radioissa käyttänyt. Antaa aivan puhdasta jännitettä ulos....
Uudenpia powereita joutuu tosiaan hieman kuormittamaan jotta lähtee käyntiin
Noista lennokkiharrastuksista itse löysin idean noihin tietokonepowereihin.
Mutta nuo tietokonepowerit joita itse olen radioissa käyttänyt. Antaa aivan puhdasta jännitettä ulos....
Uudenpia powereita joutuu tosiaan hieman kuormittamaan jotta lähtee käyntiin
Noista lennokkiharrastuksista itse löysin idean noihin tietokonepowereihin.
. . - - . . Radioimista myös vettenpäällä....
Laittakaas toimivat ohjeet pc.n virtalähteen rakentamiseen,yritin saada toimivan ja 5v laitoin kuorman mutta ei vaan lähde nostamaan jännitettä 12.4v ja kuormitettuna 10.8v
la ch 7/31 fm USB 28 tuki/mobiili "Torro1" qth: KP10SR
albrecht ae 6890
Anytone AT-5555
Albrecht AE 2990 AFS
Albrecht AE 5800
http://www.maasturi.net/
albrecht ae 6890
Anytone AT-5555
Albrecht AE 2990 AFS
Albrecht AE 5800
http://www.maasturi.net/
Jossain 90-luvun RA:ssa oli juttu aiheesta. En muista tähänhätään numeroa, mutta voin yrittää selvittää jos haluat?
[edit] RA 3/98
[edit] RA 3/98
Viimeksi muokannut OH6JWE, 15.8.2011 14:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Muutama ollut itellä käytössä, häiriöitä ei oo näkyny CB:lle ainakaan mut kyl nuo tuntuu notkahtavan aika herkästi, joissain tosin on jännitesäätöruuvi sisällä? Eräässä kappaleessa tipahti alle 11V kun perässä oli 4W länkky ja tx päällä, toisessa pysyi siinä 12 hujakoilla, 11.8 tms... kyl nuo hätätapaukses menee mut en itse kyl ainoona powerina pitäisi ...
Olikohan niin että ATX-powereissa isolta lattaliittimeltä vihreä maihin (esim viereiseen mustaan) niin hurahti käyntiin, tais olla.... (omalla vastuulla
)
Olikohan niin että ATX-powereissa isolta lattaliittimeltä vihreä maihin (esim viereiseen mustaan) niin hurahti käyntiin, tais olla.... (omalla vastuulla
MR-P, OH6V, OH6PV, OH6GZT, Dj GZT. Ham+11m+68+BC.
Ajatuksia, mietteitä ja projekteja radioharrastukseen liittyen: Peten Radioblogi
Ajatuksia, mietteitä ja projekteja radioharrastukseen liittyen: Peten Radioblogi
Ja viiden voltin linjaan sopivasti kuormaa, niin antaa virtasta sinne +12V linjaan. Pari noita on tullut rakennettua... Molemmat tällä hetkellä kaapissa ja pari kaupallista pakkapoweria käytössä.MR-P kirjoitti:Olikohan niin että ATX-powereissa isolta lattaliittimeltä vihreä maihin (esim viereiseen mustaan) niin hurahti käyntiin, tais olla.... (omalla vastuulla)
73 de OH6EKR
Miten tuon virtalähteen häiriön saa poistettua virtakaapeleista kun mitään ei kuulu jackson II:ssa. Mitään rutisevaa tai häiritsevää häiriötä ei ole.
OH2BIX / Vinkuheinä / 56FIN93 / WWS#93
Maas DX-5000 V5 Wilson 1000 & Magnetic Loop Antenna 22-31 Mhz & ANT129 22-30 Mhz
Maas DX-5000 V5 Wilson 1000 & Magnetic Loop Antenna 22-31 Mhz & ANT129 22-30 Mhz
Samat kokemuset täälläkin;notkuilee tosi pahasti.MR-P kirjoitti:Muutama ollut itellä käytössä, häiriöitä ei oo näkyny CB:lle ainakaan mut kyl nuo tuntuu notkahtavan aika herkästi, joissain tosin on jännitesäätöruuvi sisällä? Eräässä kappaleessa tipahti alle 11V kun perässä oli 4W länkky ja tx päällä, toisessa pysyi siinä 12 hujakoilla, 11.8 tms... kyl nuo hätätapaukses menee mut en itse kyl ainoona powerina pitäisi ...
Olikohan niin että ATX-powereissa isolta lattaliittimeltä vihreä maihin (esim viereiseen mustaan) niin hurahti käyntiin, tais olla.... (omalla vastuulla)
Nuistahan saa sitä jännittä lisää mm. säätämällä PWM piirin taajuuttta mutta
käytännössä pitäisi puuhaata koko vehjes uuteen malliin että sais tuon 15A ulos mokomasta.
(Tääl on käytös sellanen hiljaanen hakkuri jota saa luultavasti ihan kaupasta)
***OH1EFR Mikko/56MJ99***
LOC:KP10DL
TRX:Yeasu FT-897D+AT897plus Albrecht AE-5800 Wouxun KG-UV2D
RX:Icom R-20 PMSDR 2.30 Selena B212 Sangean ATS-909 Philips B3 SF21A(partakoneputkari)
LOC:KP10DL
TRX:Yeasu FT-897D+AT897plus Albrecht AE-5800 Wouxun KG-UV2D
RX:Icom R-20 PMSDR 2.30 Selena B212 Sangean ATS-909 Philips B3 SF21A(partakoneputkari)