Moro,
Ihan tällaista yksinkertaista ajattelin kysellä. Millainen antenni on Juma RX-1:een sopiva? Jokin valmis antenni, jonka voi liittää suoraan Jumaan olisi hakusessa. Olen vasta tilannut vastaanottimen, en ole vielä edes aloittanut sen rakentamista. Olisi kuitenkin mukava saada tietää hieman millainen antenni soveltuisi Jumaan ja tarvitaanko antennin virittämiseen jotain erikoistaitoja.
terveisin,
Toni
Juma Rx-1
-
Matti
- Addikti
Antennin voi ostaa toki valmiinakin, vaikkapa hamradiosta, mutta suosittelen itse rakennettua lanka-antennia, päteviä ohjeita löytyy vaikkapa täältä KRH:n kotisivun DX kuuntelu antennit osiosta.
Juma kun taitaa olla 80m+40m vastaanotin, niin itse rakentaisin 80m dipolin koska se pelaa ihan ok myös 40m:llä, turhan tarkkaan sitä ei kannata viritellä, koska kuuntelu käytössä siitä ei ole vastaavaa hyötyä.
Juma kun taitaa olla 80m+40m vastaanotin, niin itse rakentaisin 80m dipolin koska se pelaa ihan ok myös 40m:llä, turhan tarkkaan sitä ei kannata viritellä, koska kuuntelu käytössä siitä ei ole vastaavaa hyötyä.
et ymmärrä, vaikka selittäisin... mutta jos ymmärrät, ei tarvitse selittää.