http://xs.to/xs.php?h=xs105&d=06352&f=digi.jpg
Tekniikan maailma 15/2006
Tee itse digiantenni
Re: Tee itse digiantenni
onko kellään tiedossa tai löytyykö netistä antennirakennusohjeita autokäyttöön. juu tiedän että
on valmiita ufoja ym. mutta kun sitä haluaa aina itse yrittää särkeä kaiken.12v 7" 16:9 tft-ruutu,
12v digiboxi, 12v antennivahvistinkin on jo.kaikki pienen budjetin vermeitä,näyttö 39€ muut
käytettyä/korjattua poistokamaa niin sitä ei voi enää periaatteesta paljoo antenniiin rahaa laittaa.
eikä auton katolla korkeaa voi laittaa(paku).
on valmiita ufoja ym. mutta kun sitä haluaa aina itse yrittää särkeä kaiken.12v 7" 16:9 tft-ruutu,
12v digiboxi, 12v antennivahvistinkin on jo.kaikki pienen budjetin vermeitä,näyttö 39€ muut
käytettyä/korjattua poistokamaa niin sitä ei voi enää periaatteesta paljoo antenniiin rahaa laittaa.
TX 160m-70cm, RX 10khz-2000Mhz
- Vimodetonen
- Vauhti päällä
Liikkuvassa autossako pitäisi toimia? vai paikallaan ollessa? Jälkimmäisessä tapauksessa hyviä kokemuksia omatekemässä romusta kyhätystä antennista, liikkuvassa autossa tarvitaan diversiteettiantenni häipymien välttämiseksi. Aikeissa kokeilla jotakin ajossa toimivaa systeemiä ensi suvena, kun autossa on nyt verkkovirtaa 300W kuormalle, ja tuo littanatöllö pitää sisällään digiboksin kortinlukijalla.succe kirjoitti:onko kellään tiedossa tai löytyykö netistä antennirakennusohjeita autokäyttöön. juu tiedän että
Esso. On hiplannut paria kilovolttia.
terve esso.Vimodetonen kirjoitti:Liikkuvassa autossako pitäisi toimia? vai paikallaan ollessa? Jälkimmäisessä tapauksessa hyviä kokemuksia omatekemässä romusta kyhätystä antennista, liikkuvassa autossa tarvitaan diversiteettiantenni häipymien välttämiseksi. Aikeissa kokeilla jotakin ajossa toimivaa systeemiä ensi suvena, kun autossa on nyt verkkovirtaa 300W kuormalle, ja tuo littanatöllö pitää sisällään digiboksin kortinlukijalla.succe kirjoitti:onko kellään tiedossa tai löytyykö netistä antennirakennusohjeita autokäyttöön. juu tiedän että
tarkotus olisi katsella autossa paikallaan ollessa. yagia olen miettiny vetokoukku-masto asennuksena sillon kun tulee oltua kaukana
lähettimistä, lähistöllä ollessa joku pieni huomaamaton (kiinteä) kun vaan nyt keksisi jonkunlaisen ratkasun. auton katollakin on jo
3 antennia(2m/70cm/11m) ja 1 oikeassa etunurkassa(ula). niin nämä 2m ja 70cm on yhdistettynä diplexerillä josta teimme kaupat
aikoinaan. hyvin toimii. motonetissä näin ikkuna-antennin vahvistimella(39€) ja siitä lähti ideointi, dipoli tuulilasiin ja takasivulaseihin mitoittaen alufoliosta. no ehkä toimii sillon kun lähettimen "näkee". tuo digi ei tuppaa toimimaan liikkuvana mitä olen kuullut.....hmmmm tuo pitää testata jollain esim.ympärihäiritsevällä antennilla ja mitata signaalin laatu liikkeessä.
TX 160m-70cm, RX 10khz-2000Mhz