superstar 3900 modit

Ropaus ryhmä, vinkit, ongelmat, linkit muualle nettiin
Tiane
Vauhti päällä

superstar 3900 modit

Viesti Kirjoittaja Tiane »

kokemuksia kyseisestä myllystä kaivataan..haaveilen taas mobiili asemaa ni on alkanu kiehtomaan kyseinen kone.eniten kiinnostaa onko kone miten häiriö herkkä ja miten hyvä kuuntelemaan..sitäkin taitaa olla monta versiota.tukiasema koneena on grantti ni siihen olen olluna ihan tyytyväinen..sulas nyt vain nuo lumet ni pääsis antennia nostamaan :)
Viimeksi muokannut Tiane, 15.5.2013 10:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
CB ZX / TIANE
OH7FZX
Wolmari
Vauhti päällä

Re: superstar 3900

Viesti Kirjoittaja Wolmari »

Hyvä Tiane, mobiili asema vaan takas taas! Mäkikusokeikkoja sitten katos kesällä. ss:n häiriöistä en tiedä, mut mun crt3900 on ainakin ihan hyvä kuuntelussa.. Tehtaan jäljiltä mulla ainakin kaipasi taajuus säätöä, mutta kun ammatti auttaja oli virittänyt koneen kohille, on ollut ihan ok kampe! Että näin!!
Eiköhän kiitetä Riihelää.
Leiffi
Addikti

Viesti Kirjoittaja Leiffi »

hyviä koneita kaikenkaikkiaan, suhteessa edullisiakin :) jos tilaat la versiona eli laillisena niin yhden johdon liittämisellä rx ja tx taajuudet säädettävissä naamataulusta ns lennossa, sitten viimeistään on aina sillä kohdalla kuin haluaa..

Voin kertoa enempikin kun olen muualla kuin mobiilissa, "mun" topikissakin on juttua alkuun kun selailee..
Kuva
Tiane
Vauhti päällä

Leiffi kirjoitti:hyviä koneita kaikenkaikkiaan, suhteessa edullisiakin :) jos tilaat la versiona eli laillisena niin yhden johdon liittämisellä rx ja tx taajuudet säädettävissä naamataulusta ns lennossa, sitten viimeistään on aina sillä kohdalla kuin haluaa..

Voin kertoa enempikin kun olen muualla kuin mobiilissa, "mun" topikissakin on juttua alkuun kun selailee..
liittyykö tämä radiokauppa putiikki sinuun? montako bandia siinä on käytettävissä..kuvassa näyttäs että kuusi mut ei sitä ainakaan mainosteta.
CB ZX / TIANE
OH7FZX
Leiffi
Addikti

No konehan myydään La-koneena eli kaikki muut bandit on lukittu kuten Eu alueella kuuluukin, se on eri asia ottaako niitä käyttöön ja se on jokaisen oma asia tekeekö koneestaan laittoman :)

Tavallaan liittyy ja tavallaan ei, mulla on itellä ollu supereita käytössä vuosia ennen kuin ko firmaan menin töihin..
Kuva
Pepe
Addikti

Viesti Kirjoittaja Pepe »

Mitä muita bandeja tuossa on kuin 11 m? Löytyykö 12 m ja 10 m?
DX is...
Heil HC-4 "DX Dream Machine".
Linear amplifier......waste of money.
Life is too short for 3699.
Tiane
Vauhti päällä

Leiffi kirjoitti:No konehan myydään La-koneena eli kaikki muut bandit on lukittu kuten Eu alueella kuuluukin, se on eri asia ottaako niitä käyttöön ja se on jokaisen oma asia tekeekö koneestaan laittoman :)

Tavallaan liittyy ja tavallaan ei, mulla on itellä ollu supereita käytössä vuosia ennen kuin ko firmaan menin töihin..
kyllä vain..eihän se haittaa jos olisi kaikki bandit käytössä :) miten on hyvä kuuntelemaan jos vertaa vaikka granttiin ja se häiriö herkkyys jos minä sen laureliin nakkaisin nii pääsis mäkikusoille kuten Wolmari jo totesikin.
CB ZX / TIANE
OH7FZX
CB27555
Vakiokävijä

Viesti Kirjoittaja CB27555 »

Toimiva radio,mun mielestä 8)
No LinearPower,no Qso
Edeus
Vauhti päällä

Viesti Kirjoittaja Edeus »

Tälläiselle laitteelle varmaankin riittä 3A poweri, kun tehotkin on normien mukaiset.
ssb kone hakusassa mutta tällä hetkellä ei oikein vielä innostais laittaa rahoja kiinni 10m 5k maassiin kun sen kaveriksi tarviis vielä sen satasen virtalähteen, jos kerran isompi ostetaan niin silloin ostetaan niin iso että piisaa.
What Lurks on Channel 31fm? "Samurai"...
Leiffi
Addikti

Samahan se mikä radio niin 3A riittää jos ei hulluile lähetystehoilla. :D Minun mielestä nämä ei ole mahdottoman häiriöherkkiä edes mobilessa mutta paras puoli on ehdottomasti SSB..! Fm on tumma kuuntelupuolella, se on sitten mielipideasia että haittaako se.. Lähtevää ääntä saa kyllä aikaiseksi joko tehomikin kanssa (ei leikkureita mikkilinjassa) tai sitten ihan vakiollakin..

Bandien aukaisun "export mode" jos haluaa tehdä niin se on melko helppo toimenpide (15min) ja laiton vielä erikseen mainittakoon jos jotakuta epäilyttää..!
Kuva
meikäläinen
Addikti

Viesti Kirjoittaja meikäläinen »

Onko Leiffi nämä nykyset Superstarit kuinka kestäviä/vika-alttiita?
Mulla on ollut ennenvanhaan useita Superstareja, joissa kuunteluherkkyys (myös FM:llä) on hakannut 6-0 Pressa nimelliset vempeleet, mutta Superstarit eivät tahtoneet kestää ns. räjähtivät käteen ennenvanhaan.
Putket ovat laitteen sydän.
Keskiaaltoja kuunnellaan, ulalla käväistään...
FM on kohinaa varten, AM radiomiehiä varten...
Leiffi
Addikti

Mullei oo juoninu uudemmat muttei sen kummemmin vanhemmatkaan :shock: No tuon CRT version (eli vanhemman) näytön taustavalaistuksen hakkuri aiheuttaa joskus piiaamista mutta poistin sen käytöstä tuossa aiemmin, kuva alla
Kuva

En ole vieläkään kerinny selvittää mikä sitä vaivaa, uudemmissa tuonmallista taustavalaistusta ei ole joten se ongelma nyt ainakin on pois-suljettu :)
Kuva
meikäläinen
Addikti

Viesti Kirjoittaja meikäläinen »

Kiitos Leiffi :D
Putket ovat laitteen sydän.
Keskiaaltoja kuunnellaan, ulalla käväistään...
FM on kohinaa varten, AM radiomiehiä varten...
M.S
Vauhti päällä

Viesti Kirjoittaja M.S »

Mitenkäs nämä modit menee tuohon CB versiona myytävään malesialaiseen?

Ilmeisesti J19 katkaisemalla lähtee roogeri pois ja tuon voisi johdottaa vaikka ch9 kytkimeen.

Bandien avaamiseen en löytänyt ihan selkeää infoa, Leiffin topikissa oli mainittu että jonnekin piti lisätä yksi jumpperi ja yhdistää harmaa johto hi/lo kytkimeen, löytyiskö jostain kuvaa tästä jumpperin paikasta... ?
Waldoman
Vauhti päällä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Waldoman »

M.S kirjoitti:Mitenkäs nämä modit menee tuohon CB versiona myytävään malesialaiseen?

Ilmeisesti J19 katkaisemalla lähtee roogeri pois ja tuon voisi johdottaa vaikka ch9 kytkimeen.
Leiffin Jorinatopicissa on sivulla 20 kuvat ja ohjeistus tuohon roogerimodikseen...
Vastaa Viestiin