Kuten jo moneen kertaan todettua niin kaikilla ei ole uudempia koneita, saati kaksoiskuuntelua...Bertta kirjoitti:Kannatatan kanavaa Ch31 ja sitten tuota Ch7 ja uudemmissa koneissa on tuo kaksoiskuuntelukin jo mahdollista.
Rokk Oon !
Kuten jo moneen kertaan todettua niin kaikilla ei ole uudempia koneita, saati kaksoiskuuntelua...Bertta kirjoitti:Kannatatan kanavaa Ch31 ja sitten tuota Ch7 ja uudemmissa koneissa on tuo kaksoiskuuntelukin jo mahdollista.
Juu ei vaihdeta ei. Oletko ajatellut montako konetta on vielä käytössä, joissa ei ole ylä-kanavia? Omistan kymmenkunta konetta joissa ei ole yhdessäkään yläkanavia.jerrij kirjoitti:fm31 kun on niin yleinen nykyään niin miksi vaihtamaan?
Juu, tarkoitin juuri tuota että ei ne naapurit jotka käyttää esim. niitä hiiriä jotka toimivat pääsääntöisesti 27.045 mhz:lla, ei varmaankaan ole tietoisia mitä ne aiheuttavat, eikä varmaan koskaan saa edes tietää jos ei niistä ääneen puhuta. Niin kuin Peter jo tuossa mainitsikin, että kun annat yhden sormen niin kohta menee koko käsi ja missäs sit kusoillaan??Peter kirjoitti:Hyvä mielipide rkv:ltä.
Jos radioharrastajat suosiolla suostuu kaikkeen paskaan mitä 27MHz:lle tungetaan, niin sitä tungetaan aina lisää vaan.
Eli jos yhden sormen annat, niin vähän ajan päästä huomaat että sinne se meni lopulta koko käsi.
Useinhan 27MHz langattoman laitteen käyttäjä on täysin tietämätön itse siitä, että hän aiheuttaa häiriöitä
samaa taajuusaluetta käyttävälle radioharrastajalle.
Vastaavasti, jos 27MHz harrastaja pistää antennin pystyyn, niin heti häntä epäillään kaikenlaisten häiriöiden
aiheuttamisesta milloin millekkin muulle laitteelle.
Sitä että kehitys kehittyy ja koko ajan tulee uutta elektroniikkalaitetta markkinoille jotka ympätään tälle lupavapaalle 27 mhz:lle.....Egsise kirjoitti:Radio-ohjattavat lelut ja muut noilla A kanavilla toimivat laitteet on pysyneet kyllä noilla A kanavilla vuosikymmeniä, vai mitä tarkoitatte tuolla että kohta ei ole reikää missä kusoilla?
Äänestin itse kanavaa 7 AM mutta se ei ole vältämättä pääasia, vaan mielestäni se että kaikki oltaisiin samalla kanavalla(esim. CH 9), myös ne joilla on 1-22 ch pääsisi samalle kanavalle.Taunus kirjoitti:Kaukaa haettu piilovittuilun sisältävä vertausoh6mf@netikka.fi kirjoitti:en tiedä myöskään sitä , mitä 100W TX:än päälläpito vaikuttaa johonkin 50-500W lämmittimen tms. häiriölähettimeen lähettimeen ??? joku varmaan senkin kertoo hi..Langattomien hiirien vaihtamiseen toiselle A-kanavalle, on ollut puheissa tässä(kin) ketjussa..
9 kanava voisi olla yksi varteenotettava vaihtoehto myöskin.
http://taajuuslista.g.iki.fi/pikahaku.p ... &x=23&y=11Walt kirjoitti:Juu sellasia atk laitteita mullakin on jotka toimii tuolla..
En kyllä ole ikinä nähnyt sellaista joka toimii 27mhz, mut täytyyhän se uskoa kun sanotaan että sellaisiakin on.
....ja ne kun saatais viel samalle modelle ni kyl ne muutkin sielt peräs tuleeEgsise kirjoitti:Kaikkia tuskin saadaan samalle reiälle mutta seiskaa kannattaa 2/3 äänestäneistä, aika hieno homma sekin.rkv kirjoitti:Äänestin itse kanavaa 7 AM mutta se ei ole vältämättä pääasia, vaan mielestäni se että kaikki oltaisiin samalla kanavalla(esim. CH 9), myös ne joilla on 1-22 ch pääsisi samalle kanavalle.
Oikeassa olet.oh6mf@netikka.fi kirjoitti:noista "Hilavitkuttimista"...
Samahan tuo hommeli on RA bandeillakin
Esim. 70 cm UHF bandilla on hilavitkuttimille kaista alkaen jostain ?? 433.050- 433760
no joo.. samaahan se on joka puolella , missä bandi ei ole ensisijaisin oikeuksin esim radiopuhelin käytössä tms..
73 de oh6mf
Näin kannattaa tehdä.Walt kirjoitti:Minulle tuo mode ei ole ongelma, ihan hyvin voin naksutella yhtä nappulaa ja kuunnella että onko am tai fm miehiä, tai naisia liikkeellä.
Enemmän on tuskastuttanut etsiä kanavilta 1-40, että missä nyt kukakin kusoja yrittää ja vielä molemmat modet läpi niin siinä saa naksuttaa 80ch ympäri monta kertaa peräkkäin...