Mistä Tampereella aluputkea?
-
perhokoira
- Vauhti päällä
Mistä Tampereella aluputkea?
Niin mistä? RautaSoinilla oli vain ulkohalkaisijaltaan 60mm tai vieläkin isompaa. Eikä yhtään versiota, jotka menisivät napakasti sisäkkäin. Teräsputkesta yhden mastovirityksen kesäqth:hon tehneenä en viitsisi tehdä yhtä hankalasti yksin käsiteltävää jatkotankozydeemiä.
Tai onko jossakin myynnissä valmista ei-kovin-kallista mastoa? Tuo 60mm maksaisi 10 euroo/metri ja ajatus oli tehdä masto käyttäen kahta 6m salkoa toinen vähän matkaa toisen sisällä ja pultti läpi. Piiska sitten sinne päähän. Putkisto maksaisi siis 120 ja jos samalla hinnalla jostakin saisi vaikka 10 valmiin virityksen, niin voisin harkita.
Tai onko jossakin myynnissä valmista ei-kovin-kallista mastoa? Tuo 60mm maksaisi 10 euroo/metri ja ajatus oli tehdä masto käyttäen kahta 6m salkoa toinen vähän matkaa toisen sisällä ja pultti läpi. Piiska sitten sinne päähän. Putkisto maksaisi siis 120 ja jos samalla hinnalla jostakin saisi vaikka 10 valmiin virityksen, niin voisin harkita.
Kaikenlaisia radioita, tikkuja ja lankoja alkaa olla vähän joka paikassa...
-
Rokker
- Vauhti päällä
Re: Mistä Tampereella aluputkea?
Oletko kysynyt TV-/sähköasennusliikkeistä 6m pitkää 38mm paksua (seinämä 1,5mm) alumiinista antenniputkea? On huomattavasti paljon halvempaa. Vai pitääkö olla nimenomaan noin paksua putkea?
Rokk Oon !
Rokk Oon !
Rokker-49-KILA49-56FL049-KRH1049
CB 7fm, PMR3/8
CB Base KP20FJ (Vihti): DX5000, Handic 423 & 3605, Pace 8003 + Sirio Megarange
CB Mobil: (1) Harry3+Wilson 1000, (2) Albrecht AE6190+Wilson Little Wil, (3) TTi-880
CB Hand: Intek H520
PMR: BaseCamp, Cobra 975, Cobra 305
Scan: Realistic Pro 2004, Uniden UBC60XLT-2, +ScanKing
www.rokker.info/ | www.vinla.org/ | www.vinla.org/KILA
CB 7fm, PMR3/8
CB Mobil: (1) Harry3+Wilson 1000, (2) Albrecht AE6190+Wilson Little Wil, (3) TTi-880
-
perhokoira
- Vauhti päällä
Enpä ole kysellyt. Kiitos oikein paljon vinkistä. Jotenkin vain tuntui siltä, että tuollaisessa "alan liikkeessä" olisi mitä vaan. Sieltä minä ne teräsputketkin ostin.
Laitetaan "haku päälle", mainitsemasi vahvuus olisi kuin suutarin nyrkki...sellaistahan minä aluksi kyselinkin.
Laitetaan "haku päälle", mainitsemasi vahvuus olisi kuin suutarin nyrkki...sellaistahan minä aluksi kyselinkin.
-
jamala
Lainataan tätä aihetta hiukan... Eli olen yrittänyt Tampereelta löytää 6, 8 ja 10 mm alumiiniputkea. Soini tarjoaa 15 mm pienimmillään ja normaalit "rautakaupat" ei mitään. Vinkkiä mistä tätä saisi?
-
perhokoira
- Vauhti päällä
Kuulostaa ihan antennirakentelun materiaalilta
En tiedä mistä noinkin laihaa putkea löytäisi. Itsellä on jostakin kertyneenä reilun metrin pätkä n. 10-millistä ja persoisin lisää minäkin tehdäkseni reissuantenniin (1/2 aallon alumiini) maatasot.
Antennin mastoputkeksi sopivaa 38mm aluputkea näyttää olevan todellakin antenniliikkeillä, utelu täkäläisille on tehty. Näyttää vain olevan lyhyitä salkoja eli 4 m.
Antennin mastoputkeksi sopivaa 38mm aluputkea näyttää olevan todellakin antenniliikkeillä, utelu täkäläisille on tehty. Näyttää vain olevan lyhyitä salkoja eli 4 m.
-
Morpheus
- Vauhti päällä
Joitakin kokoja tekee Kuusakoski, katso sivu 32.
edit: Firma ei sitten ole Tampereella mutta myy koko maahan tuotteita.
edit: Firma ei sitten ole Tampereella mutta myy koko maahan tuotteita.
-
perhokoira
- Vauhti päällä
Myös Purso Oy ilmoittaa kataloogissaan yhtä jos toista alumiinista. Pitää selvitellä sekin tarkemmin niinkuin tuo Kuusakoskikin.
-
jamala
Jep, antennejapa hyvinkin rakenteilla... 2m ja 70cm yageja hiukan suunnitteilla. Purso tosiaan valmistaa näitä kokoja, mutta vielä ei ole tiedossa myyvästkö vaan isoja määriä. Pitänee soitella ja ehkä he ainakin tietävät mihin ovat tätä toimittaneet.
-
perhokoira
- Vauhti päällä
Jokos jamalalle selvisi myykö Purso tavaraansa yksityiselle ihmiselle salko kerrallaan...
-
perhokoira
- Vauhti päällä
Soitinpahan Pursoon. Eivät myy suoraan, kehottivat kysymään Tibnor Oy:stä, Tuotekatu 3 eli Bilteman kulmilla, olisiko Lakalaivaa...
Taidanpahan soittaa
Taidanpahan soittaa
-
perhokoira
- Vauhti päällä
Tibnor Oy:llä minimilaskutus 200 euroa, joten ellei kimppaostoksia tee, jää kahden 6 -metrisen salkoputken hinta tuon alle. Myyntihenkilö kertoi, että Soini tilaa heiltä kaikenlaista, joten siispä takaisin Soinille ja pyyntö, että tilaavat Pursolta/Tibnorilta sitä mitä minä haluan.
Kai Soini tilaa sitten tarvittaessa muunkinvahvuista kuin mitä mastoputkeksi sopii, ainakin Purson kataloogissa putkia on halkaisijaltaan 6 mm:stä alkaen.
Kai Soini tilaa sitten tarvittaessa muunkinvahvuista kuin mitä mastoputkeksi sopii, ainakin Purson kataloogissa putkia on halkaisijaltaan 6 mm:stä alkaen.
-
jamala
Kas, perhokoiraltahan tapahtuu ja nopeasti. Kiitokset näistä selvityksistä. Yritän vielä selvitellä mistä muut on putkia hommanneet jos sitä kautta asia alkaisi selviämään.
-
Rokker
- Vauhti päällä
Kävin juuri hakemassa Nummelan Hong Kong-tavaratalosta tuollaisen antenniputken seinäkiinnikkeen. Sopii vissiinkin max.45mm putkelle, mutta saa seinästä irti jopa 70cm (meillä ainakin on pitkät räystäät). Hintaa ylä- ja alakiinnikkeillä oli yhteensä 27,90€.

Rokk Oon !

Rokk Oon !
Rokker-49-KILA49-56FL049-KRH1049
CB 7fm, PMR3/8
CB 7fm, PMR3/8
-
perhokoira
- Vauhti päällä
Minulla on itse maalla "korjaamolla" väkästetty mittojen mukainen räystään päätyyn kattotuoliin pultattava kulmazydeemi, jossa on kiinni siipiruuveilla kiristettävä entinen tv-antennin mastopidike vastakappaleineen. Lattarautaa vielä jäikin eikä hitsilankaa juurikaan kulunut, niin että muutakin kivaa voi vielä syntyä. Kattotuolin päätypaloissa (2*4) on sattumoisin sopivassa kohdassa pultinreikä valmiina
Betoniseen seinäelementtiin kun en reikiä taida tehdä enkä varmaan saisikaan sellaiseen taloyhtiöltä lupaa, räystäskiinnitykseen sain.
Eipä siis puutu muuta kuin mastoputket, että pääsee piiska katon yläpuolelle. Nythän olisi kaikkein sopivimmat antenninasennuskelitkin, ulkona ei ole liikkeellä kuin koirankusettajat/-pursottajat ja radio-/antennihullut ellei ole rahan tienaamisen takia pakko. Minä taidan olla noita molempia
Eipä siis puutu muuta kuin mastoputket, että pääsee piiska katon yläpuolelle. Nythän olisi kaikkein sopivimmat antenninasennuskelitkin, ulkona ei ole liikkeellä kuin koirankusettajat/-pursottajat ja radio-/antennihullut ellei ole rahan tienaamisen takia pakko. Minä taidan olla noita molempia
-
oh6mf@netikka.fi
Hartman - Tampere
Käynti- ja postiosoite: Hartman Rauta Oy, Uurastajankatu 3, 33710 Tampere
Puhelinvaihde: (03) 447 5111
Fax: (03) 447 5199
Aukioloajat: ma-pe 7-16
ainakin meidänkylän myymälässä on noi alu ja teräsputket varastotavarana.
Ja jos ei ole , niin hommaavat noin viikossa vaikka yhden salon tai vaikka levyn (tuota levytavaraa kun käytän koteloihin ).
Kannattais varmaan kysästä Tamphereen kaupastakin
73 de oh6mf
Käynti- ja postiosoite: Hartman Rauta Oy, Uurastajankatu 3, 33710 Tampere
Puhelinvaihde: (03) 447 5111
Fax: (03) 447 5199
Aukioloajat: ma-pe 7-16
ainakin meidänkylän myymälässä on noi alu ja teräsputket varastotavarana.
Ja jos ei ole , niin hommaavat noin viikossa vaikka yhden salon tai vaikka levyn (tuota levytavaraa kun käytän koteloihin ).
Kannattais varmaan kysästä Tamphereen kaupastakin
73 de oh6mf