vanhassa mikissä näytti juotoskohtien välissä olevan joku pintaliitoskomponentti. olisiko konkka, jolla kaistaa rajoitetaan. osaisiko joku valaista asiassa???
tti tcb-880 äänensävy
tti tcb-880 äänensävy
Onko vinkkejä, kun puhuu niin ääni kuuluu kuulemma hyvin tummasävyisenä ja matalana. Paraneeko mikkiin kajoamalla vai onko koneen sisälle tehtävä muutoksia. Avasin mikin ja sisällä oli pieni vakiokokoa oleva konkkamikrofoni. vaihdoin sinne toisen ja kokeilen oliko vaikutusta kun vaan joku olisi kuulolla.
vanhassa mikissä näytti juotoskohtien välissä olevan joku pintaliitoskomponentti. olisiko konkka, jolla kaistaa rajoitetaan. osaisiko joku valaista asiassa???
neuvot kelpaavat.
Re: tti tcb-880 äänensävy
Jos noissa TTi:n koneissa on samat mikit niin kiinnostaisi minuakin tietää, tuossa 660:n mikissä on kuulemma ohkaisempi ääni (vertailukohteena oli Densein vahvistettu mikki). Vai mitä Kyläkonsta totesit lauantaina kun vaihdoin konetta?
Rokk Oon !
Rokk Oon !
Rokker-49-KILA49-56FL049-KRH1049
CB 7fm, PMR3/8
CB Base KP20FJ (Vihti): DX5000, Handic 423 & 3605, Pace 8003 + Sirio Megarange
CB Mobil: (1) Harry3+Wilson 1000, (2) Albrecht AE6190+Wilson Little Wil, (3) TTi-880
CB Hand: Intek H520
PMR: BaseCamp, Cobra 975, Cobra 305
Scan: Realistic Pro 2004, Uniden UBC60XLT-2, +ScanKing
www.rokker.info/ | www.vinla.org/ | www.vinla.org/KILA
CB 7fm, PMR3/8
CB Mobil: (1) Harry3+Wilson 1000, (2) Albrecht AE6190+Wilson Little Wil, (3) TTi-880
juttelin p16 kanssa ja kuulemma AM.llä hyvä ja selkeä ääni mutta FM.llä oli kuin olisi laitettu villasukka mikin päälle.millaista mikkiä tohon kannattaisi kokeilla vaihtaa?
Romua riittävästi
ch7FM Dieseli ja KILA 12
QTH:KP20BK
PÄIVISIN KANAVA 19AM ja kulkimena iso sininen elementtirekka
ch7FM Dieseli ja KILA 12
Fm devi on RV401 tuon mukaan

Jos tiiät mitä teet niin sillä voi koittaa vähän parantaa ääntä vakiomikilläkin..
edit: Jumaliste että löytyy näihin uudempiin koneisiin kivasti infoa ja vielä kätevästi netistä

Jos tiiät mitä teet niin sillä voi koittaa vähän parantaa ääntä vakiomikilläkin..
edit: Jumaliste että löytyy näihin uudempiin koneisiin kivasti infoa ja vielä kätevästi netistä

Kiitos!
täytyy viedä kaverille jolla on tarvittavat vekottimet homman hoitoon.
täytyy viedä kaverille jolla on tarvittavat vekottimet homman hoitoon.
Öö "vekottimet" ? eikös tuo devitaation säätö onnistu ihan ruuvvarilla, ainakin itse olen ruuvvarilla devitaatiot säädelly.
Nonii, nyt on kohdillaan säädin myös AM-puolen. Ihan eri vehjes, kuin tehtaan jäljiltä. Ääni on kirkas ja tulee kuulemma tosi puhtaasti.
Diisselille tiedoksi, vaihda se kondensaattorimikkikapseli joka on ihan tavallinen 2-euron osa toiseen ja laita säädöt kohilleen. Mikin sisällä on muuten oletetun mikkikapselin paikalla kuminen paino ja konkkamikki on snadi napero.
Jännästi tuntuu nuo TTI:n vakiomikit jakavan mielipiteitä kuulijoiden mukaan. Tänään kuulin että kaverilla (TCB-880) ohut ääni ja itselläni (TCB-660) hyvä, selkeä ja tasapainoinen. Olisikohan noissa laatuvaihtelut jo vaikuttamassa kun oletettavasti ko. koneissa on samat mikit.
Rokk Oon !
Rokk Oon !
CB 7fm, PMR3/8
CB 7fm, PMR3/8
ironhead kirjoitti:Nonii, nyt on kohdillaan säädin myös AM-puolen. Ihan eri vehjes, kuin tehtaan jäljiltä. Ääni on kirkas ja tulee kuulemma tosi puhtaasti.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Diisselille tiedoksi, vaihda se kondensaattorimikkikapseli joka on ihan tavallinen 2-euron osa toiseen ja laita säädöt kohilleen. Mikin sisällä on muuten oletetun mikkikapselin paikalla kuminen paino ja konkkamikki on snadi napero.
mikäs kapseli sulle sinne nyt sitten väännettiin?kuulin meinaa aika monta kommenttia eilen tosta tti.n äänestä.
Romua riittävästi
ch7FM Dieseli ja KILA 12
ch7FM Dieseli ja KILA 12
En muista, kun olen ostanut ne jo vuosia sitten, mutta eivät olleet halvinta kakkaa. Lisäksi se kone oli säätöpenkissä, joka markka-aikana maksoi useimpia kymmeniä tuhansia ja säätäjänä alan huippuosaaja. Nyt on omistajuus vaihtunut ja kone on kuulemma kuin hyvää viiniä.................. Nimeä en viitsi paljastaa, koska ei ole itse kertonut..

Dieseli: Kuten jo taannoin totesin aalloilla niin se on kuin puhuisit patjan läpi, tosin...melkein samalta kuulostaa muutkin koneesi. Sinut tunnistan aalloilla juuri siitä "tunkkaisuudesta", oli sitten mikä tahansa kone käytössä. Jännä juttu.
Rokk Oon !
Rokk Oon !
CB 7fm, PMR3/8
CB 7fm, PMR3/8
no hyvä on mä tuuletan 
Romua riittävästi
ch7FM Dieseli ja KILA 12
ch7FM Dieseli ja KILA 12
Kumpaakos suuntaan noita deviaatio ja modulaatio trimmereitä käännetään että taso nousee.
Ei ole nyt toista konetta testiä varten tässä lähettyvillä.
edit.säädelty on jo.
Ei ole nyt toista konetta testiä varten tässä lähettyvillä.
edit.säädelty on jo.
Patrol31
RHA68: 71.100
CB: 28 USB
RHA68: 71.100
CB: 28 USB
Konkkahan se, tappaa RF:ää mikrofonilinjasta. Jos se ei ole heti mikkikapselin takana, pitäisi se olla piirilevyllä mahd. lähellä elementtiä. Laapuhelimen 5W tosin tuskin sinne tietään löytää vaikka konkka jäis pois, mutta potkurin kanssa voi jo tulla brummia tai muita jänniä efektejä ääneen.ironhead kirjoitti:vanhassa mikissä näytti juotoskohtien välissä olevan joku pintaliitoskomponentti. olisiko konkka
Tuon TTI:n mikin sisällä olevan kumipölkyn paikalle kävisi täydellisesti Handic-924:n mikin kapseli. Mahtaneeko käydä sähköisesti päittäin (onko konkkamikki)?? Pitää vielä kerätä qsoja ja kommentteja äänestä tuolla vakiokapselilla, nyt kun on devit uudessa uskossa...
edit: Tummaksi tosiaan sanovat vakiomikin ääntä kun kävin mobilena huutaa luikauttamassa. Terävyys uupuu ja ääni hukkuu pohjiin... Kiitokset vasta-asemille
edit: Tummaksi tosiaan sanovat vakiomikin ääntä kun kävin mobilena huutaa luikauttamassa. Terävyys uupuu ja ääni hukkuu pohjiin... Kiitokset vasta-asemille
73 de Anssi OH5FQT