Radio aiheuttaa häiriötä
Radio aiheuttaa häiriötä
Iltaa, mulla seuraavanlainen ongelma; kun lähettää 1750hz äänen aktivoidakseen esim lapuan toistimen niin upsi sammuttaa itsensä samantien, onko keinoa millä tämän vois välttää vai pitääkö radion virtalähde laittaa suoraan pistorasiaan kiinni vai onko tähän olemassa mitä keinoja?
Matias Korpela
OH6CZP
OH6CZP
Re: Radio aiheuttaa häiriötä
Mikä radio, mistä sille tulee sähkö ja missä sun lähetysantenni on? Kai se UPSi sammu myös kun painaa pelkkää tangettia, eihän se tiedä mitä FM:llä lähetetään..?
RF-teho indusoituu upsin kaapeleihin ja siksi sammuu. Nyt ensimmäisenä kokeilla laittaa ne kaapelit kiepille ferriitin ympäri, ennen ja jälkeen upsin. Näin saadaan rf-tehon pääsy estettyä sinne. Toinen on tietysti alentaa lähetys tehoa mutta silloin et ehkä toistimelle pääse.
Mulla tuo anytone at-778uv radio ja sähkö tulee ylijännitesuoja jatkojohdosta ja antenni ikkunalaudalla ja tosiaan sammuu kun lähettää 1750hz äänen toistimelleKajari kirjoitti: 23.7.2025 20:51 Mikä radio, mistä sille tulee sähkö ja missä sun lähetysantenni on? Kai se UPSi sammu myös kun painaa pelkkää tangettia, eihän se tiedä mitä FM:llä lähetetään..?
Matias Korpela
OH6CZP
OH6CZP
Antennin sijoitus paikka lienee vähän kehno
Melkein ainut paikka, johon laittaa, jos taloyhtiö kieltänyt asentamasta räystäälle. Ratkaisuna tietysti esim. nelijalkainen 5m valaisinmasto, jota itse käytän reissuhommissa. Torista voi vielä löytyä. Tilapäisrakennelma, joten luulisi, että isännöitsijä ei ala nillittämään.
A-15, Kankaanpää