Tervehdys. Nyt harmittaa kun ostoilmoitukset katoavat niin nopeasti.
Eli olin ostamassa (rakenteluun) peltikuorista antenni vaihtajaa. Kukaan täällä ei edullista sellaista tarjonnut mutta juttua tuli. Minulle kerrottiin että peltikuorinen vaihtaja on paska. Ainoastaan tuollainen valumetallikuorinen on hyvä!! Kuulemma peltikuori ei voi sisältää mitään laatua mutta valukuori tekee kytkimestä laadukkaan. No kaverilta löytyi 70-lukuinen kytkin jonka avasin. Sitten tulikin se mutta, en malttanut purkaa sitä rakentelu aihioksi. Sisältä paljastui keraaminen kasikerroksinen kiertokytkin hopeoiduilla tuplakontakteilla!!! Eli siis neljä kosketinta teki kytkennän, eikä hopea ollut edes vielä vajaassa viidessä kymmenessä vuodessa tummunut pahasti. Harmittaa etten kuvia siitä ottanut mutta tässä suuntaa antava kuva sisällöstä...
No uskon silti asiantuntijoita että kuori ratkaisee mutta silti voin itse käyttää peltikuorisiakin.
Antennikytkin......laatu huononee
Re: Antennikytkin......laatu huononee
- Liitteet
-
- switsi.jpg (25.93 KiB) Katsottu 3206 kertaa
Re: Antennikytkin......laatu huononee
Niin ja huomatkaa suurin periaatteellinen ero kytkin tyypeissä. Tuollaisessa kiertokytkimessä kytkemättömät kärjet ovat lepo asennossa eli eivät kuormitu mitenkään. Tuossa vipu kytkimessä taas kytkemätön kärki on jännityksessä kokoajan eli hiljalleen kuoleentuu. Pitkän ajan jälkeen jousivoima ei enää tee kunnollista kytkentää kun taas kiertokytkin käännettäessä jopa pyyhkii puhtaaksi kytkentä pintaa.
Mutta silti uskon että valukuorinen on parempi kuin peltikuorinen kuten täällä useat henkilöt vakuuttivat. (ei silti vaikuta omiin valintoihini mitä käytän).
Mutta silti uskon että valukuorinen on parempi kuin peltikuorinen kuten täällä useat henkilöt vakuuttivat. (ei silti vaikuta omiin valintoihini mitä käytän).