OH3AC Kerhokirjeessä on tälläkin kertaa paljon radioamatööritoimintaa mutta myös sitä sivuavia uutisia. Tällä kertaa olemme normaalia enemmän merellä ja taivaalla.
Tämän OH3AC Kerhokirjeen 2017-10 ”tähtiartikkeleita” ovat:
- Perusluokan kurssilla aloitti 20+ osanottajaa, mukaan mahtuu vielä!
- Taas uusi FT8-versio julkaistu!
- SRAL syyskokoukselle aloite hallituskausien pituuden rajoittamisesta
- Kirkkonummi uusii rakennusjärjestyksensä: mastoihin ei tarvita lupaa
- Heikki, OH6ZS; ”Aivan selvää on, että emme ole yksin”
- Kuinka korkealla pitää dipolin olla? Entä jos päät putoavat? Inverted-V?
- Kaksi kerhon jäsentä Silent Key: Kari, OH2BNE; ja Jari, OH2EZW
- Veikko, OH5OR; keskeisessä osassa dokumentissa Wiima-laivasta
- Miksi Lahtea kutsutaan Suomen Chicagoksi? – Lue ja ylläty!
- Viestikiltojen Liitto ehdottaa yhteistyötä radioamatöörikerhojen kanssa
- Nigerialainen satelliittikaappaus paljastui vanhalla Nokian kännykällä
- Myös Suomi100-satelliitti käyttää radioamatööritaajuuksia
- Kerholla uusi kätevä koulutustila Vanhan Radioaseman alakerrassa
- OH3AC valmistautuu Kätevä & Tekevä -messuihin la-su 4.-5.11.2017
- SRAL hallitusehdokkaat: 2: OH7UE, 3: OH2EXE, ja 4: OH3EVR
Kerhokirjeen voit lukea myös tekstiversiona kerhon keskustelupalstalta seuraavasta linkistä. Keskustelupalstan luettavuutta on lisätty otsikoiden värityksellä ja taittoa keventämällä.
http://www.oh3ac.fi/palsta/viewtopic.php?f=29&t=1024
Lisäksi voit lukea sen ja aiemmat kerhokirjeet myös kerhon kotisivun vasemmassa palkissa olevasta linkistä:
http://www.oh3ac.fi/Kerhokirjeet.html
Tai suoraan tästä linkistä:
http://www.oh3ac.fi/OH3AC_Kerhokirje_2017-11.pdf
Kerhokirje ilmestyy 2-3 viikon välein ja se postitetaan paitsi kerhon yli 300 jäsenelle myös muille kiinnostuneille. Jos haluat sähköpostilistalle ja saat aina uunituoreet uutiset, laita toivomus osoitteeseen ”oh3ac@oh3ac.fi” Jos taasen et halua jatkaa tilaustasi, voit ilmoittaa siitä paluupostilla.
OH3AC Kerhokirje 2017-11: Syksyn kurssilla 20+ henkeä, Kirkkonummelle lupavapaat mastot, VKL ehdottaa ra-yhteistyötä, ka
Re: OH3AC Kerhokirje 2017-11: Syksyn kurssilla 20+ henkeä, Kirkkonummelle lupavapaat mastot, VKL ehdottaa ra-yhteistyötä
Tervehdys
Pakko on sanoa, että ahkera mies on Jari näissä kerhokirjeissä.
Ihan mukavaa luettavaa ja yllättävän paljon.
Tulee mieleen ra-lehti, johon aineistoa ei tahdo enää löytyä eikä kirjoittajia??
Nämä kaksi asiaa ovat eri juttuja toki, mutta tulee väkisinkin mieleen, että olemmeko me radioamatöörit jotenkin
passivoituneet vai mikä tässä on tullut.
Foorumeita on toki paljon mihin radioamatöörit ovat hajautuneet.
Jarin ja kumppaneiden, jotka kerhokirjettä kokoaa täytyy kyllä käsittääkseni tehdä aikamoisen työn aineiston keräämiseksi ja kirjoittamiseksi näinkin usein ilmestyvänä.
Tässä tuntee itsensä harrastuksen suhteen hyvin laiskaksi...........................Hi.
Mukavahan näitä on lueskella, kiitos.
Terveisin ja 73 de OH6MHD.
Pakko on sanoa, että ahkera mies on Jari näissä kerhokirjeissä.
Ihan mukavaa luettavaa ja yllättävän paljon.
Tulee mieleen ra-lehti, johon aineistoa ei tahdo enää löytyä eikä kirjoittajia??
Nämä kaksi asiaa ovat eri juttuja toki, mutta tulee väkisinkin mieleen, että olemmeko me radioamatöörit jotenkin
passivoituneet vai mikä tässä on tullut.
Foorumeita on toki paljon mihin radioamatöörit ovat hajautuneet.
Jarin ja kumppaneiden, jotka kerhokirjettä kokoaa täytyy kyllä käsittääkseni tehdä aikamoisen työn aineiston keräämiseksi ja kirjoittamiseksi näinkin usein ilmestyvänä.
Tässä tuntee itsensä harrastuksen suhteen hyvin laiskaksi...........................Hi.
Mukavahan näitä on lueskella, kiitos.
Terveisin ja 73 de OH6MHD.
Re: OH3AC Kerhokirje 2017-11: Syksyn kurssilla 20+ henkeä, Kirkkonummelle lupavapaat mastot, VKL ehdottaa ra-yhteistyötä
Jos esimerkkinä olevaan lehten lähettää jutun 2014 vuona ja se julkaistaan 2016 vuonna (uusi kirjoittaja) niin tulee ehkä kuva ettei kannata. Ja kun kyseiseen lehteen kirjoittaa niin joka juttuun tulee Helpiöltä korjaus, ettet kirjoittajalle tule kuvaa että juttu olisi ollut onnistunut. Naurettavin korjaus oli tyyliin "tästä pitää katkaista" korjattuna "pitää tästä katkaista". meni muuten hetki ennen kuin edes huomasin mitä oli korjattu. Nykyään ei enää kirjoitusvirheitä juttuihin jää kun wöördin korjaus näyttää punaista niihin, ja ne saa jo itse korjattua pois. Toki kirjoituksista maksetaan kirjoituspalkkio ja siksi on parempi että vain tutut vakiokirjoittajat kirjoittaa, ei kannata tälläisten "outojen" mennä pakkaa sekoittamaan...hauarah kirjoitti: 26.10.2017 23:22ra-lehti, johon aineistoa ei tahdo enää löytyä eikä kirjoittajia??
Tervehdys jälleen
Tuosta mitä Mika kirjoitti en tiedä paljoa kun en itse ole koskaan edes yrittänyt mitään lähettää sral:iin.
Uskon kuitenkin, että jotain vikaa tuossa sral:n suodatuksessa on jos kirjoittajia kaivataan ja sitten jutut ei kelpaa tai kahden vuoden viiveellä hyväksytään.
Tuon RA-lehden paperiversion kustantaminen on kallista puuhaa toki verrattuna pelkkään verkkolehteen.
Jos olen oikein ymmärtänyt niin liiton jäsenmäärä on vähentynyt koko ajan ja taloudellisesti alkaa olla tiukkaa.
OH3AC:n Kerhokirjeen kasaajat ovat kyllä ahkeraa porukkaa ja se on varmaan aikaa vievää puuhaa.
Niitä juttuja on ihan mielenkiintoista lukea ja välillä tulee tunne, että osa noista jutuista voisi olla ihan hyvin SRAL:n RA-lehden sivuilla.
Nyt lehden jutut näyttävät melko köyhiltä.
No mitäs tässä arvostelemaan kun itse ainakin olen ollut jo vuosikausia ns.patalaiska tekemään mitään harrasteemme eteen muuta kuin jutustelua harvakseltaan 2m:n toistimella. Lisäksi kutsumista 4m:n bandilla 70.275MHZ, mutta siellä taas ei ole vasta-asemia laisinkaan.
Terveisin OH6MHD
Tuosta mitä Mika kirjoitti en tiedä paljoa kun en itse ole koskaan edes yrittänyt mitään lähettää sral:iin.
Uskon kuitenkin, että jotain vikaa tuossa sral:n suodatuksessa on jos kirjoittajia kaivataan ja sitten jutut ei kelpaa tai kahden vuoden viiveellä hyväksytään.
Tuon RA-lehden paperiversion kustantaminen on kallista puuhaa toki verrattuna pelkkään verkkolehteen.
Jos olen oikein ymmärtänyt niin liiton jäsenmäärä on vähentynyt koko ajan ja taloudellisesti alkaa olla tiukkaa.
OH3AC:n Kerhokirjeen kasaajat ovat kyllä ahkeraa porukkaa ja se on varmaan aikaa vievää puuhaa.
Niitä juttuja on ihan mielenkiintoista lukea ja välillä tulee tunne, että osa noista jutuista voisi olla ihan hyvin SRAL:n RA-lehden sivuilla.
Nyt lehden jutut näyttävät melko köyhiltä.
No mitäs tässä arvostelemaan kun itse ainakin olen ollut jo vuosikausia ns.patalaiska tekemään mitään harrasteemme eteen muuta kuin jutustelua harvakseltaan 2m:n toistimella. Lisäksi kutsumista 4m:n bandilla 70.275MHZ, mutta siellä taas ei ole vasta-asemia laisinkaan.
Terveisin OH6MHD
En tiedä jääkö osa posteista sivuun, kun nyt taas julkaistiin juttu jonka lähettämisestä vain kolmisen kuukautta. Kirjoituspalkkioihin olen antanut OH6AC :n tilinumeron mutta veroa pidätetään silloin 60% (ja näkyy minulla sivutuloina). Ennen sai kirjoituspalkkiot lahjoittaa kerholle verottomana, nykyään saisi lahjoittaa srallille (eli jättää lunastamatta) ja nimetä kohde esim. nuorisotyö, majakkajutut tms...
Tervehdys
Vai niin, onko siinä tosiaan tuollainenkin juttu vaikka lahjoittaa palkkion eteenpäin kerhon yhteiseksi hyväksi?
Sepäs ikävää.
Enpä tiennyt tuostakaan mitään.
OH6MHD
Vai niin, onko siinä tosiaan tuollainenkin juttu vaikka lahjoittaa palkkion eteenpäin kerhon yhteiseksi hyväksi?
Sepäs ikävää.
Enpä tiennyt tuostakaan mitään.
OH6MHD