t2x kääntömoottorin johdotus
t2x kääntömoottorin johdotus
Hommasin tuommoisen vanhan t2x kääntömoottorin jossa on ruuvattavat johdotukset. Ajatukseni olisi tinata joko kiinteä johdotus tai laittaa jonkunlainen liitin. Mikä olisi hyvä, mutta ei liian kallis 8 pinninen liitin kääntömoottorille?
HAM: OH6GEP LA: Otus
Re: t2x kääntömoottorin johdotus
jos tarkotat että pitäis jatkaa, niin mä tekisin, apikoholkit jossa on valmiina kutistesukka ja sitten isompi liimakutistesukka kaikkien päälle, tai normaali kutistesukka ja vulkanointiteippiä päälle.
Ei kai sitä joka viikko avata.
Käytä henkilöauton perävaunun koskettimia (uusi = 13 piikkinen malli)
niillä on helppo kytkeä , ja samoin irroittaa ukkosella irti mastosta , ja vaikka mootoori mastosta huoltoon .
Yaesun rotaattoreissa menee tuolla vanhalla 7 napaisellakin.
edullisia jossain marketeissa , motonetissa , biltemassa jne .
73 de oh6mf
niillä on helppo kytkeä , ja samoin irroittaa ukkosella irti mastosta , ja vaikka mootoori mastosta huoltoon .
73 de oh6mf
73 de ea8cuu / oh6mf miembro de URE = (Union de Radioaficionados Espanoles)
Linux - Chromium
Linux - Chromium
Niin siis tuossa ei ole vakiona mitään liitintä moottorin päässä vaan siinä on semmoiset ruuvit joidenka alle ruuvataan joko johdot suoraan tai sitten apikoliittimet. Meinasin, että poistaisin koko systeemin ja tilalle peitelevy jonka läpi tulisi ohjauskaapeli (joku vedonpoisto siinä samassa). Johonkin väliin tulee väkisinkin sitten liitin esim. vaikka auton peräkärrynpistoke.bigdog kirjoitti:jos tarkotat että pitäis jatkaa, niin mä tekisin, apikoholkit jossa on valmiina kutistesukka ja sitten isompi liimakutistesukka kaikkien päälle, tai normaali kutistesukka ja vulkanointiteippiä päälle.
Täytyypä kokeilla. Tuossa tosiaan pitää olla 8 napainen. Kuinkahan paksua kaapelia pitäisi olla? Avasin moottorin ja muuten siellä kaikki on melko ohkaista johtoa paitsi maadoitus ja jarrulle menevä johto.ea8cuu kirjoitti:Käytä henkilöauton perävaunun koskettimia (uusi = 13 piikkinen malli)
73 de oh6mf
Olen nähnyt käytettävän usein tuota moninapaista puhelinkaapelia, oisko ne 0.25 per johdin, niitä laitettu muihin pari, moottorin virtaa kuljettaviin 4-6 johdinta per ruuvinalus..
Minulla on ohjauskaapeliksi tuollaista FLEX 12x1.5 kun sain bonkitettua sopivan kelan käytettyä mutta ehjää, kallista uutena.. Romikselta löytyy helposti rullakaupalla kilohintaan, kantsii käydä tsekkas jos on lähimaastossa romuliikettä.. (piti editoida ja lisätä puuttuvat ässät ja muut, tuo suolakaivoksen taukotilan näppis o yks lukihäiriövehje
).. kyllähän siinä sitä johdinkokoa tulee ku yhdistää monta pientä 
Minulla on ohjauskaapeliksi tuollaista FLEX 12x1.5 kun sain bonkitettua sopivan kelan käytettyä mutta ehjää, kallista uutena.. Romikselta löytyy helposti rullakaupalla kilohintaan, kantsii käydä tsekkas jos on lähimaastossa romuliikettä.. (piti editoida ja lisätä puuttuvat ässät ja muut, tuo suolakaivoksen taukotilan näppis o yks lukihäiriövehje
Viimeksi muokannut MR-P, 11.4.2015 0:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MR-P, OH6V, OH6PV, OH6GZT, Dj GZT. Ham+11m+68+BC.
Ajatuksia, mietteitä ja projekteja radioharrastukseen liittyen: Peten Radioblogi
Ajatuksia, mietteitä ja projekteja radioharrastukseen liittyen: Peten Radioblogi
Juu kävi mielessä just tuo useamman johdon käyttö jos arveluttaa et menee isompaa virtaa. Mulla on jonkin matkaa moninapaista kaapelia mut joudun varmaan ostamaan pätkän lisäksi. Tulee varmaan lähemmäksi 50m veto.

Tuommosella kötöstyksellä toi ham3 on pyöriny 18m korkeas mastos, kuormana sielä ollu hf biimiä ja vhf+uhf stakkia yms
MR-P, OH6V, OH6PV, OH6GZT, Dj GZT. Ham+11m+68+BC.