Löysin Työväen teatterin takaa roskalavalta tälläisen (ja paljon muutakin) koneen, itse tehty jokin, olisiko valojen ohjaus??? laite 90-luvulta...
Laitteen takana on normaali "nettiliitin", mikrofoni liitin ja pari din liitintä + virtajohdon reikä. Edessä on/off kytkin ja valoja, joista lappu kannessa mitä valot ilmaisevat. Din liittimien yläpuolella on laput IR IN ja IR OUT sekä "nettiliittimessä" APN.
Koneen sisällä on reikälevylle tehty virtalähde ja piirilevy, "357-568 card ir/apn interface rev.v hjerpe 93-12-07",josta johdot menee em. liittimiin. Kide löytyy myös levyltä ja Rx ja receiver tekstejä printeissä. Tunnistaako kukaan mikä laite on?
Mikä laite?
Re: Mikä laite?
Ainakin se taitaa kyetä kommunikoimaan V.24 eli RS-232 portin kautta. Päätellen siitä, että sieltä löytyy tasajännitteet + 15 V ja - 15 V. Jotenkin tulee mieleen että jos siinä olisi RS-232 väylärakenne, kuten on Commodore C-64 tietokoneessa. Siinähän voidaan kytkeä kaksi 1541-kalvolevyasemaa samaan väylään levyasemien välisellä yhdistyskaapelilla. Aikaan, jolloin selektorikanava (varhainen SCSI) löytyi vain MIL-luokan tietokoneista
Oletko uskaltanut laittaa sähköjä päälle? PE siellä näyttäisi kiinni olevan, kannattaa kuitenkin ensin mitata. Periaatteessa tyhjäkäyvän sarjaportin tulee startissa lähettää signaalimaata vastaan MARK (-15 V) niin kauan kuin itse tiedonsiirto alkaa. Signaalimaa on käytännössä tuo GND.
Oletko uskaltanut laittaa sähköjä päälle? PE siellä näyttäisi kiinni olevan, kannattaa kuitenkin ensin mitata. Periaatteessa tyhjäkäyvän sarjaportin tulee startissa lähettää signaalimaata vastaan MARK (-15 V) niin kauan kuin itse tiedonsiirto alkaa. Signaalimaa on käytännössä tuo GND.
80 m
-
radioaktiivinen
- Vauhti päällä
Tähänhän onkin jo vastattu, tietty olen koittanut laittaa töpseliä seinään (joo, ei kaksimielisesti
) ja hyvinhän tuohon ainakin valot syttyy etupaneeliin. Jos ei muuta käyttöä, niin kai tuon sitten värkkää jotain elektroniikkaa. Onpahan ainakin jo virtalähde ja pari din-liitintä tuossa valmiina, jos ei muuta keksi, niin vaikka sellainen special mallin ptt kytkis koneen ja radion väliin 
Voisiko "IR" tarkoittaa Infrared eli jokin infrapuna kaukosäädön gateway, eli ir signaali laitetaan APN:ksi (?) APN voisi olla RS485 muotoista dataa mitä joku toinen laite syö??? "Nettiliitin" ei varmaankaan ole ethernettiävarten vaan nimenomaan rs485 tms.