Akkukotelon kiinniliimaamisesta
Akkukotelon kiinniliimaamisesta
Alinco DJ-446E pmr-puhelimen akun uudelleenkennotus loppusuoralla,vain kotelon sulkeminen luotettavasti enää tekemättä.Mitä liimaa olette käyttäneet moisiin projekteihin ? Pikaliima nyt ensimmäisenä tulee mieleen mutta kun kotelon kannen neljä sivua pitäisi pikaliimaa käytettäessä saada "hölvättyä",melkeinpä yhtäaikaa,ja sitten vielä kansi aseteltua paikoileen niin tullenee hoppu kun pikaliima kuivuu nopeasti. Sitten ajattelin ainakin itse käyttää varmistamaan jotta kansi tulisi kiinni,pohjaanasti ja vieläpä suoraan,niin sitä varmistamaan ajattelin sitten käyttää tuollaisia kohtalaisen kokoisia klipsi/pyykkipoikamallin puristimia,neljä niitä nurkkiin ja sitten vielä pienempää mallia samantyyppisiä puristimia neljä väleille.Mutta se siis pääasiassa kiinnostaa että mikä liima tähän hommaan olisi parasta ?.
Re: Akkukotelon kiinniliimaamisesta
Ehkä hivenen epäselväksi jää ongelma, mutta vastaampa pikaliimoista yleensä.
Ensinnäkin ei se pikaliima ihan hetkessä kuivu kun olet sen 'levittänyt', kyllä sitä kerkeä laittaa pitempiin liitoksiinkin ilman ongelmia.
Toisekseen. Koska pikaliima on nopeeta liimaa niin siihen mitään varmistuksia tartte, osa vaan kerralla kohdalleen, painat muutaman sekunnin ja se on siinä.
Ensinnäkin ei se pikaliima ihan hetkessä kuivu kun olet sen 'levittänyt', kyllä sitä kerkeä laittaa pitempiin liitoksiinkin ilman ongelmia.
Toisekseen. Koska pikaliima on nopeeta liimaa niin siihen mitään varmistuksia tartte, osa vaan kerralla kohdalleen, painat muutaman sekunnin ja se on siinä.
Bisonin muoviliimalla on tullut erinäisiä muovikappaleita liimattua toisiinsa. Riippuu vähän muovilaadusta mikä liima sille sopii, PVC vaatii ihan omansa ainakin.
Juu,kiitoksia vinkeistä ja nuopa sieltä tuli sitten tilattua,toivottavasti nyt noilla saisi jotain aikaiseksikin:
------------------------------------------------------
1 x Zap Odorless 20g (40PT25) = 10,00EUR
1 x Plasti Zap CA 9,8ml (40PT19) = 4,33EUR
1 x Zap Odorless 20g (40PT25) = 10,00EUR
1 x Plasti Zap CA 9,8ml (40PT19) = 4,33EUR
no hyvä että voit testailla, mä oon ite paljon käyttänyt noita erinlaisia versioita, mutta mulla on eninmäkseen balsaa ja mäntyä, noihin RC lennokkeihin, kyllä myös muoveihin, esim geeli tai thick liimat on välillä hyviä ettei ne tämähdä ihan heti ja on hieman aikaa sovitella